Retourneren & Ruilen

Bij Waterpomp.be kunt u een product binnen 30 dagen na levering ruilen of retourneren. Het is wel van belang dat het product compleet en ongebruikt is.Eén van de zaken die we u graag bieden is tijd om nog even na te denken, ook als u het product al in bezit heeft.

Hoe kan ik iets retourneren?

Heeft u geen account, volg dan de onderstaande stappen:

  • U meldt uw retour aan via het retourformulier
  • U ontvangt van ons een retourlabel en RMA retourformulier via de mail.
  • U plaatst het ontvangen RMA retourformulier in de doos en retourneert het product in de originele verpakking.
  • U plakt het retourlabel op de doos en brengt deze naar een DPD pakketpunt bij u in de buurt.
  • Bewaar altijd het verzendbewijs.
  • Zodra het pakket bij ons magazijn retour is gekomen zullen wij deze verwerken en ontvangt u hiervan automatisch een bericht.

Heeft u wel een account ga dan naar "Mijn account" en login. Ga dan naar retouren en vraag hier een nieuw retourverzoek aan.

Het gehele proces van retourneren en ruilen duurt gemiddeld 7 werkdagen.

Wanneer mag ik iets retourneren?

Is een product niet naar wens of heeft u het toch niet nodig? Is het product ongebruikt en in de originele verpakking? Dan kunt u binnen 30 dagen ervoor kiezen om deze te retourneren of ruilen. U kunt kiezen voor de volgende opties:

  • Het product retourneren en uw geld terug laten storten
  • Het product omruilen voor een ander product met eventueel bijbetaling of gedeeltelijke terugstorting
Mijn geld is nog niet teruggestort, hoe kan dat?

Mocht uw geld nog niet teruggestort zijn, dan kan het zijn dat uw retour nog niet binnen is gekomen of nog niet verwerkt is. Zodra de retour bij ons verwerkt is zetten wij de terugbetaling in gang. Het kan dan 2-3 werkdagen duren voor dit zichtbaar is op uw rekening.

Moet ik betalen voor mijn retour?

Nee, u ontvangt van ons kosteloos een retourlabel nadat de retour is aangevraagd.

Wat is het retouradres?

Wanneer u uw product retour wil sturen ontvangt u van ons een retourlabel met het juiste retouradres, meld uw retour aan via het online retourformulier.

Wat gebeurt er nadat ik mijn retour heb verstuurd?

Nadat u uw pakket retour heeft gestuurd, wordt deze verwerkt in ons magazijn en zult u binnen enkele dagen een bericht ontvangen.

  • Indien u heeft aangegeven dat u geld terug wilt ontvangen, zal dit binnen enkele werkdagen op uw rekening zichtbaar zijn. De terugbetaling wordt automatisch overgemaakt op de rekening die werd gebruikt bij de aankoop van het product.
  • Indien u heeft aangegeven dat u een ander product wilt ontvangen, dan nemen wij indien nodig contact met u op.
Hoe kan ik mijn retourzending volgen?

U kunt met het verzendbewijs uw retourpakket volgen bij de vervoerder. Zodra wij deze ontvangen, gaan wij deze verwerken en ontvangt u hiervan bericht. Heeft u gekozen voor terugbetaling dan ontvangt u, na het verwerken van uw pakket, automatisch een credit nota en een melding dat uw retouraanvraag is afgesloten.

Wat zijn de voorwaarden van de retour?

U kunt binnen 30 dagen uw product als retour aanmelden. U kunt dit doen via het retourformulier.

Het product dient ongebruikt en in de originele verpakking retour te komen. Let op: bij bestelde pakketten dient het volledige pakket geretourneerd te worden.

Wanneer u in aanmerking wil komen om het volledige aankoopbedrag terug te krijgen is het belangrijk dat u het product hetzelfde behandelt als wanneer u deze in de winkel zou bekijken. Bijvoorbeeld met een wasmachine: deze kunt u in de winkel bekijken maar u kunt er niet mee wassen.

Wanneer verstrijkt de herroepingstermijn?

De herroepingstermijn verstrijkt 30 dagen na de dag waarop u het product fysiek in ontvangst genomen heeft.

Mijn product is beschadigd geleverd, wat nu?

Heeft u een beschadigd product ontvangen? Wij zullen er alles aan doen om dit zo snel mogelijk op te lossen. Het kan zijn dat wij u een vervangend onderdeel sturen of misschien een vervangend product. Dit proces zal sneller gaan wanneer wij op voorhand al foto's hebben ontvangen van het product. De foto's kunt u mailen naar [email protected] of via WhatsApp sturen, gelieve hierbij het ordernummer en uw naam te vermelden.

Is het mogelijk om het product uit te proberen?

U mag het product behandelen zoals u ook in de winkel zou doen. Dat wil dus zeggen dat u het kunt bekijken maar niet kunt gebruiken. Bijvoorbeeld met een wasmachine: deze kunt u in de winkel bekijken maar u kunt er niet mee wassen.

Wat gebeurt er als ik een product wil retourneren welke gebruikt/getest is?

Indien het product gebruikt/getest is vragen wij u om contact op te nemen met onze klantenservice. Wij vragen om het ordernummer en foto's van de gebruikte pomp. Wij gaan aan de hand van de foto’s bekijken of het product retour mag worden gestuurd en bepalen dan de waardevermindering.

Mijn product werkt niet meer, mag ik dan een retouraanvraag doen?

Mocht het product niet meer werken? Wij willen u altijd vragen om een filmpje en foto’s te sturen naar [email protected] of via ons WhatsApp nummer (0031 20 2611412). Vul ook ons online garantieformulier in. Aan de hand hiervan gaan wij kijken hoe wij dit voor u het beste en snelste kunnen oplossen.

Wat houdt waardevermindering in?

Waardevermindering mogen wij volgens de algemene voorwaarden van Thuiswinkelwaarborg toepassen. Waardevermindering wordt toegepast wanneer het product is gebruikt op een manier wat u niet in de winkel kunt doen. Bijvoorbeeld met een wasmachine, deze kunt u in de winkel bekijken maar u kunt er niet mee wassen. Waardevermindering varieert van 10 tot 100% van de waarde van het product en wordt gebaseerd op de kosten om het product weer in verkoopbare staat terug te brengen.

Hoe annuleer ik mijn bestelling?

Annuleren is alleen mogelijk als uw pakket nog niet is verwerkt bij ons magazijn. Is dit wel het geval? Dan kunt u de bestelling weigeren aan de deur. Wij vragen u om ons op de hoogte te stellen van de weigering, zodat wij u kunnen terugbetalen zodra het product retour is.

Kan ik mijn product ruilen?

U kunt in het online retourformulier aangeven of u een product wil ruilen voor een ander product. Welk product u wilde ontvangen kunt u aangeven in de retouraanvraag.

Is de prijs van uw oorspronkele bestelling lager?

Mocht de prijs van het product lager zijn dan uw huidige bestelling, dan betalen wij het verschil aan u terug.

Is de prijs van uw oorspronkele bestelling hoger?

Zodra wij uw retour hebben ontvangen zullen wij u een betaallink sturen voor het nog te betalen bedrag. Zodra wij de betaling hebben ontvangen zullen wij het gewenste product versturen.

Waarom is niet alles wat ik heb geretourneerd terugbetaald?

Mocht het zo zijn dat u niet het volledige bedrag terugbetaald heeft gekregen, dan kan dit komen doordat een deel van de retour nog verwerkt moet worden bij ons magazijn. Zodra deze is verwerkt zal deze ook terugbetaald worden.

Waardevermindering kan toegepast worden wanneer het product gebruikt of niet in de originele verpakking bij ons retour komt. Dit wordt altijd met u gecommuniceerd.

Wanneer u een pakket heeft besteld (bijvoorbeeld een pomp met slang), en hier maar een deel van hebt teruggestuurd, vindt er een verrekening plaats.

Wat zijn de gevolgen van de herroeping?

Als u de overeenkomst herroept, ontvangt u alle betalingen die u tot op dat moment heeft gedaan, inclusief leveringskosten (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van uw keuze voor een andere wijze van levering dan de door ons geboden goedkoopste standaard levering) onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van uw beslissing de overeenkomst te herroepen, van ons terug. Wij betalen u terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee u de oorspronkelijke transactie heeft verricht, tenzij u uitdrukkelijk anderszins heeft ingestemd; in ieder geval zullen u voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of u heeft aangetoond dat u de goederen heeft teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt.

U dient de goederen onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 30 dagen na de dag waarop u het besluit de overeenkomst te herroepen aan ons heeft medegedeeld, aan ons terug te zenden of te overhandigen. U bent op tijd als u de goederen terugstuurt voordat de termijn van 30 dagen is verstreken.

De directe kosten van het terugzenden van de goederen komen voor onze rekening. Wij voorzien u van een retourlabel van vervoerder DPD, waarmee u de goederen kosteloos terug kunt sturen.

U heeft het recht om op eigen initiatief, of via een andere vervoerder te retourneren, echter zijn in dat geval de kosten van retour voor uw rekening.

U bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.

  • Gratis retourneren
  • Hulp bij uw keuze
  • Meld je retour aan